GESCHIEDENIS VAN PHILADELPHIA

Geschiedenis Philadelphia 1872-1974

1872

De eerste verse zuivelspread wordt door William Lawrence ontwikkeld in Chester, New York.

1880

William Lawrence wordt leverancier van verse zuivelspread voor de heer Reynolds, een kaasdistributeur uit New York. De merknaam Philadelphia wordt gekozen. In die tijd kwamen veel producten van goede kwaliteit uit Philadelphia. Philadelphia werd voor het eerst verkocht in aluminium folie.

Philadelphia History

1903

The Phenix Cheese Company neemt het merk Philadelphia over van de heer Reynolds.

1906

Scheikundige Oscar J. Links zorgt ervoor dat de houdbaarheid van Philadelphia verlengd wordt naar 18 dagen, met behoud van smaak en versheid.

1928

The Kraft Cheese Company en The Phenix Cheese Company fusseren in The Kraft-Phenix Cheese Company. Dit resulteert in een grotere organisatie met een grotere productiecapaciteit.

Philadelphia History

1941

Tijdens de tweede wereld oorlog ontstaat er een tekort aan aluminium folie. Kraft stapt daarom tijdelijk over op wax-coated cellulose verpakkingen.

1945

Oscar J. Link ontwikkelt een nieuwe technologie waardoor een revolutionaire houdbaarheid van 120 dagen ontstaat. Dit is wereldwijd, tot op de dag van vandaag, de standaard voor roomkaas productie.

1960-1974

Philadelphia wordt gelanceerd in verschillende EU landen waaronder Groot-Brittanië, Duitsland, Spanje en Italië.

1977-1985

De aluminium folie verpakkingen worden vervangen door handige kuipjes.

Philadelphia History

Geschiedenis Philadelphia 1999

1999

Philadelphia wordt geïntroduceerd op de Nederlandse markt als zacht-frisse zuivelspread met de smaken Naturel, Kruiden, Naturel Light en Bieslook Light. In de loop van de volgende jaren introduceert Philadelphia diverse vernieuwende en heerlijke smaken.

Geschiedenis Philadelphia 2009 - 2016

2009

Philadelphia lanceert de ovale verpakking: Hetzelfde product, hetzelfde gewicht, maar in een geheel nieuwe verpakking voor extra gebruiksgemak en langere versheid van het product. Ook het logo wordt in een nieuw jasje gestoken voor een dynamischere uitstraling.

2012

Kraft Foods komt na reorganisatie terug onder de naam Mondelēz International.

2014

Philadelphia gaat met haar tijd mee en geeft een nieuwe look aan haar logo en verpakking! Hetzelfde gewicht, dezelfde vorm, maar een puur design om meer plaats te geven aan wat écht belangrijk is: De frisse en romige smaak!

Philadelphia History

2015

Philadelphia verrast opnieuw met een volledig nieuw product assortiment: Philadelphia Heerlijk Opgeklopt.

Deze Philadelphia variant is heel luchtig en vol van smaak en verkrijgbaar in twee sensationele smaken: Provencaalse Kruiden en Groene & Zwarte Olijven. Daarnaast is er sinds oktober 2015 een Limited Edition in de smaak Truffel.

Philadelphia History

2016

Aangezien niemand zich buitengesloten hoort te voelen introduceert Philadelphia haar Originele Naturel variant in Lactosevrij zodat ook Lactose-intolerante mensen van de verse en romige smaak van Philadelphia kunnen genieten.

Philadelphia History