1872
Het begon allemaal wanneer William Lawrence in New York de eerste roomkaas uitvond. Zijn missie was om een kaas met een frissere, rijkere smaak op de markt te brengen.
1880
Hij noemde zijn merk ‘Philadelphia’, vernoemd naar de stad Philadelphia, die op dat moment werd beschouwd als ‘the place to be’ voor voeding van hoge kwaliteit.
1903
The Phenix Cheese Company uit New York merkte deze lekkere roomkaas op en kocht daarom het Philadelphia-handelsmerk.
1920s
Wanneer Oscar J. Links, een man met een passie voor roomkaas, zich aansloot bij het bedrijf, zette hij nieuwe maatstaven voor de roomkaas, zoals een langere houdbaarheidsdatum en versheid, en een betere smaak, in een aluminiumfolie verpakking.
1930s
In 1928 werd The Phenix Cheese Company samengevoegd met Kraft. En in 1935, introduceerden ze de eerste geautomatiseerde verpakkingsmachine.
1960s
Dit zorgde ervoor dat Philadelphia, het enige zuivelproduct met een langere houdbaarheidsdatum en gegarandeerde versheid van 21 dagen, ingevoerd kon worden in Europa.
1980s
Vandaag de dag is Philadelphia verkrijgbaar in verschillende smaken en vetgehaltes. De aluminium folie verpakkingen zijn vervangen door handige kuipjes.
2009
Resultaat: versheid in een nieuw jasje. Philadelphia introduceerde de ovaalvormige verpakking, wat al snel een iconisch onderdeel van het merk werd.
Vandaag
Philadelphia staat nog steeds voor zijn unieke romige en frisse smaak. Europa’s #1 roomkaas.